poniedziałek, 6 sierpnia 2012

Pasiakowa w kuchni: wanilia

Ostatnio wzięło mnie znów na waniliowe aromaty i smaki.
Co można zrobić ze zdobytą lub otrzymaną w prezencie laską wanilii? ostatnio zrobiłam ekstrakt i cukier waniliowy :)
Macie jeszcze jakieś inne pomysły? :)

What can you make with the vanilla beans?

Vanilla ectract: 
cut the vanilla beans vertically, put it in the bottle and pour some vodka or rum. Shake it every 1-2 days. Wait minimum 3 months to use it :)

Vanilla sugar:
cut the vanilla beans, take out the seeds and mix it with sugar :)




Bon apetit! :)

18 komentarzy:

  1. Po ekstrakt to się chyba uśmiechnę kiedyś, a co do cukiera hmmmm - może umówimy się na naleśniki ja robię

    OdpowiedzUsuń
  2. Cukier waniliowy tez sobie robię - ale czekam 2 tygodnie przed użyciem, aż nabierze mocy ;) Aha i te laski, niby już wyskrobane też można na dno słoiczka z cukrem wrzucić, tylko trzeba uważać przy użyciu, żeby nie wsypać ich do ciasta na przykład ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaaa, właśnie, właśnie - racja! Zapomniałam dopisać, żeby wrzucić te kawałki wyskrobane do środka. U mnie też pałętają się między drobinkami cukru :)

      Usuń
  3. http://o-pysznym-jedzeniu.bloog.pl/id,4127943,title,Zupa-Nic,index.html?ticaid=6ef0f

    Smak dzieciństwa :) Wanilia..... Mmmm.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo, ciekawe to to :) nigdy nie miałam okazji spróbować takiej zupki - chyba kiedyś się skuszę ;)

      Usuń
  4. Hello, in my island we make vanillia sugar also. Very good in cakes, coffee, tea or cooking. miam !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello!
      Everything tastes better with this sugar :)

      Usuń
  5. ja po prostu wrzucam laski wanilii do cukierniczki i cukier przesiąka tym aromatem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się szalenie podobają ziarenka wymieszane z drobinkami cukru w słoiczku i podobno uzyskuje się tak mocniejszy aromat :)

      Usuń
  6. Gotowy ekstrakt mam już w spiżarce od dłuższego czasu, cukier robiłam w sobotę dopiero nabiera mocy :)ale w tym roku najchętniej używałam wanilii do dżemu truskawkowego ...POLECAM :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mmmmm... brzmi pysznie :) W przyszłym roku obowiązkowo zrobię kilka słoiczków dżemu z wanilią :)

      Usuń
  7. Świetne rysunki! :-) Uwielbiam wanilię! Cukier z wanilią to podstawa - wiadomo! A ja robię jeszcze nalewkę - podobną do nalewki farmaceutów! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      A nalewka brzmi intrygująco, tym bardziej, że tej farmaceutycznej też nie znam ;)

      Usuń
  8. Super! ;))))
    uchachałam się!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. wyobrażam sobie książkę kucharską z takimi ilustracjami :) na pewno polubiłabym gotowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakież to cudne! Też chcę książkę kucharską z Twoimi rysunkami! :D

    OdpowiedzUsuń